Wiosenne zbiory – gra "słoikowa"

Wiosna! Jej oznaki już widać – pojawiły się pączki na drzewach, kwitną przebiśniegi i krokusy, a nawet zawitały już do nas bociany 🙂
Z tej okazji przygotowałam kolejną dawkę materiałów wiosennych 🙂

Kolejną, bo jeden post związany z tym tematem pojawił się już w lutym: It’s time for SPRING! A w nim flashcards, kwiatowe lupki oraz spring maze 🙂

Dziś natomiast przychodzę z grą „słoikową”, której nadałam nazwę WIOSENNE ZBIORY.

Potrzebne nam są: plansze ze słoikami, kostki do gry oraz wybrane przez Was materiały, które dzieci będą układały na planszy, np. motyle, owady itd.

Motyle (lub inne, wybrane przez Was rzeczy) drukujemy w takim formacie, by zmieściły nam się w słoiku mniej więcej na wyznaczonych punktach, których jest aż 17 (ja drukuję słoik na kartce A4, natomiast obrazki w formacie A5). Musi być ich sporo – tyle, by każde dziecko miało 17 sztuk. Jest przy tym trochę wycinania, ale zawsze można zaangażować w to naszych uczniów 🙂 I dobrze by było przykleić rzepy do „słoikowej” planszy oraz do obrazków (maluchy lubią się chwalić, ile już zrobiły – podniosą planszę i nic im nie zjedzie z niej).

WERSJA 1 (praca w parach; 3-, 4-, 5-latki)
Dzieci grają w parach. Każde z nich ma swoją planszę. Rzucają kostką, trzymając się zasady „raz ty, raz ja”. Jeśli komuś wypadnie 5 oczek, dziecko bierze tyle motylków, ile oczek i układa je w słoiku licząc na głos. Wygrywa osoba, która najszybciej zapełni swój słoik 🙂 


WERSJA 2 (rywalizacja; dla „starszaków” i klas I-III)
Dzielimy grupę lub klasę na grupy 3-4 osobowe. Każda grupa otrzymuje swój słoik. Dla każdej grupy kostką rzuca nauczyciel albo wybrana z grupy osoba (dobrze by było, gdybyśmy mieli dużą kostkę lub mogli wyświetlić dzieciom kostkę online, np. TAKĄ).
W tej wersji uczniowie starają się nazywać/krótko opisać obrazki, które układają na planszy.

WERSJA 3 (praca indywidualna; klasy I-III)
Każdy z uczniów otrzymuje planszę. Siadamy w kole. Zadajemy pytania dotyczące danego rozdziału. Za każdą dobrą odpowiedź dziecko przykleja do słoika obrazek jako punkt. Wygrywa ten, który ma ich najwięcej.
W tej wersji staram się, żeby pytania się powtarzały – dzieci uczą się nie tylko indywidualnie, ale i społecznie, czyli uczą się od innych dzieci.

WERSJA 4 (praca indywidualna, 3-, 4, 5-latki)
Każde dziecko ma swoją planszę, przed nimi leżą różne obrazki, np. motylki, owady, kolory. Mówimy np. „I see 4 butterflies” lub „I see 5 bugs”  itd. 

Tak naprawdę gra jest uniwersalna i można wykorzystać ją na wiele innych sposobów 🙂

* * * * *

Mogą się Wam również przydać:


A jeśli nie lubicie wycinać… i macie małe słoiczki, możecie napełniać je podczas zabawy czym tylko chcecie – kamykami, koralikami, nakrętkami z butelek itd. A przed Wielkanocą… czekoladowymi jajeczkami 🙂

Wszystko do pobrania znajdziecie tu:

I jak podoba Wam się ten pomysł? Może wpadliście jeszcze na inne pomysły, jak wykorzystać tę grę?

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x