Wiosna! Jej oznaki już widać – pojawiły się pączki na drzewach, kwitną przebiśniegi i krokusy, a nawet zawitały już do nas bociany 🙂
Z tej okazji przygotowałam kolejną dawkę materiałów wiosennych 🙂
Kolejną, bo jeden post związany z tym tematem pojawił się już w lutym: It’s time for SPRING! A w nim flashcards, kwiatowe lupki oraz spring maze 🙂
Dziś natomiast przychodzę z grą „słoikową”, której nadałam nazwę WIOSENNE ZBIORY.
Potrzebne nam są: plansze ze słoikami, kostki do gry oraz wybrane przez Was materiały, które dzieci będą układały na planszy, np. motyle, owady itd.
WERSJA 2 (rywalizacja; dla „starszaków” i klas I-III)
Dzielimy grupę lub klasę na grupy 3-4 osobowe. Każda grupa otrzymuje swój słoik. Dla każdej grupy kostką rzuca nauczyciel albo wybrana z grupy osoba (dobrze by było, gdybyśmy mieli dużą kostkę lub mogli wyświetlić dzieciom kostkę online, np. TAKĄ).
W tej wersji uczniowie starają się nazywać/krótko opisać obrazki, które układają na planszy.
WERSJA 3 (praca indywidualna; klasy I-III)
Każdy z uczniów otrzymuje planszę. Siadamy w kole. Zadajemy pytania dotyczące danego rozdziału. Za każdą dobrą odpowiedź dziecko przykleja do słoika obrazek jako punkt. Wygrywa ten, który ma ich najwięcej.
W tej wersji staram się, żeby pytania się powtarzały – dzieci uczą się nie tylko indywidualnie, ale i społecznie, czyli uczą się od innych dzieci.
WERSJA 4 (praca indywidualna, 3-, 4, 5-latki)
Każde dziecko ma swoją planszę, przed nimi leżą różne obrazki, np. motylki, owady, kolory. Mówimy np. „I see 4 butterflies” lub „I see 5 bugs” itd.
Tak naprawdę gra jest uniwersalna i można wykorzystać ją na wiele innych sposobów 🙂