Kto w najbliższym czasie przedstawi swoim uczniom nazwy zawodów w języku angielskim? W pierwszym tygodniu listopada to mój plan na lekcję z klasą IV. Będziemy bawić się lusterkami, chodzić po klasie i zadawać zagadki. Co to ma wspólnego z nauką? Bardzo dużo! 🙂


Zacznijmy od lusterek. Po co dawać dzieciom gotowe wyrazy? Wykorzystajmy zasady neurodydaktyki – niech dzieciaki same dojdą do tego, co to za słownictwo, jak się je zapisuje 🙂 Zabawa połączona z nauką. Przydadzą nam się do tego małe lusterka. 

1. Bez lusterek. Przy prezentacji słownictwa możemy wykorzystać karty:


Niech trochę pogłówkują przy odczytywaniu wyrazów 🙂 Dobrze by było, gdybyśmy mieli również przygotowane flashcards lub prezentację multimedialną dotyczącą tematu naszych zajęć.
Jeśli ktoś korzysta z Team Up 1 wyd. Oxford może wykorzystać tylko karty jobs 1 i jobs 2.

2. Mirrors. Pozwólmy dzieciom samym lub w parach pobawić się lusterkami – swoje odpowiedzi zapisują na kartach, które następnie wklejają do zeszytów (z doświadczenia wiem, że jeśli nie zrobią tego na lekcji, nie zrobią tego w ogóle – karty się zgubią/zniszczą, a później dzieci powiedzą, że nie miały się z czego uczyć 😉 ).
Dla Team Up 1 – tylko pierwsza kolumna.

3. Find someone who… – przy tym ćwiczeniu zapewne będzie głośno. Warto użyć klepsydry np. 3-minutowej lub wyświetlić stoper na tablicy za pomocą rzutnika. 
Uczniowie podchodzą do siebie zadając pytanie np.: Do you want to be a (teacher)? Obok zawodów wpisują imiona osób, które odpowiedziały pozytywnie na pytanie.


4. Zagadki. Dzieci je uwielbiają! podzielmy klasę na małe grupy. Opisujemy zawód, a uczniowie zgadują. Punkty zapisujemy na tablicy. POBIERZ.

  
5. Zabawa w kole. Rozdajemy dzieciom małe puste karteczki. Wpisują na nich jeden z poznanych zawodów i nie zdradzają go nikomu. Siadamy w kole. Wybieramy osobę, której uczniowie po kolei zadawać będą pytania: Are you a teacher/chef/builder? Oczekujemy odpowiedzi Yes, I am lub No, I’m not (ja na pewno, gdyż ćwiczymy czasownik „to be”).
Przy tej zabawie pozwólmy każdemu dziecku być pytanym i pytającym.


Wszystkie materiały do Waszej dyspozycji:


Have fun!
Kate


Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy

Ten post ma 7 komentarzy

  1. Anonimowy

    Super! Fajne materiały!

  2. Kate

    Już są 🙂 Do pobrania przy pkt 4.

  3. theMonique

    z moimi przedszkolakami skorzystam z zagadek – mam nadzieję, że dadzą radę 🙂

Dodaj komentarz

Close Menu