Kto w najbliższym czasie przedstawi swoim uczniom nazwy zawodów w języku angielskim? W pierwszym tygodniu listopada to mój plan na lekcję z klasą IV. Będziemy bawić się lusterkami, chodzić po klasie i zadawać zagadki. Co to ma wspólnego z nauką? Bardzo dużo! 🙂


Zacznijmy od lusterek. Po co dawać dzieciom gotowe wyrazy? Wykorzystajmy zasady neurodydaktyki – niech dzieciaki same dojdą do tego, co to za słownictwo, jak się je zapisuje 🙂 Zabawa połączona z nauką. Przydadzą nam się do tego małe lusterka. 

1. Bez lusterek. Przy prezentacji słownictwa możemy wykorzystać karty:


Niech trochę pogłówkują przy odczytywaniu wyrazów 🙂 Dobrze by było, gdybyśmy mieli również przygotowane flashcards lub prezentację multimedialną dotyczącą tematu naszych zajęć.
Jeśli ktoś korzysta z Team Up 1 wyd. Oxford może wykorzystać tylko karty jobs 1 i jobs 2.

2. Mirrors. Pozwólmy dzieciom samym lub w parach pobawić się lusterkami – swoje odpowiedzi zapisują na kartach, które następnie wklejają do zeszytów (z doświadczenia wiem, że jeśli nie zrobią tego na lekcji, nie zrobią tego w ogóle – karty się zgubią/zniszczą, a później dzieci powiedzą, że nie miały się z czego uczyć 😉 ).
Dla Team Up 1 – tylko pierwsza kolumna.

3. Find someone who… – przy tym ćwiczeniu zapewne będzie głośno. Warto użyć klepsydry np. 3-minutowej lub wyświetlić stoper na tablicy za pomocą rzutnika. 
Uczniowie podchodzą do siebie zadając pytanie np.: Do you want to be a (teacher)? Obok zawodów wpisują imiona osób, które odpowiedziały pozytywnie na pytanie.


4. Zagadki. Dzieci je uwielbiają! podzielmy klasę na małe grupy. Opisujemy zawód, a uczniowie zgadują. Punkty zapisujemy na tablicy. POBIERZ.

  
5. Zabawa w kole. Rozdajemy dzieciom małe puste karteczki. Wpisują na nich jeden z poznanych zawodów i nie zdradzają go nikomu. Siadamy w kole. Wybieramy osobę, której uczniowie po kolei zadawać będą pytania: Are you a teacher/chef/builder? Oczekujemy odpowiedzi Yes, I am lub No, I’m not (ja na pewno, gdyż ćwiczymy czasownik „to be”).
Przy tej zabawie pozwólmy każdemu dziecku być pytanym i pytającym.


Wszystkie materiały do Waszej dyspozycji:


Have fun!
Kate


Udostępnij ten wpis

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest

7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowy
Anonimowy
30 października 2016 16:03

Super! Fajne materiały!

Dorota Cieślik
Dorota Cieślik
30 października 2016 17:33

Kasiu, ale do pktu 4. Zagadki nie masz kart do pobrania? Szkoda 🙁

Kate
Kate
30 października 2016 20:42

Dziękuję 🙂

Kate
Kate
30 października 2016 20:43

Już są 🙂 Do pobrania przy pkt 4.

Funglish
Funglish
30 października 2016 20:43

Super są te zagadki!:)

theMonique
theMonique
11 listopada 2016 10:12

z moimi przedszkolakami skorzystam z zagadek – mam nadzieję, że dadzą radę 🙂

Dominika Kot
Dominika Kot
16 listopada 2016 22:58

brawo! fajne pomysły:-)

7
0
Would love your thoughts, please comment.x