Słownictwo w nauczaniu języków obcych jest bardzo ważnym elementem. W podręcznikach pojawia się często mnóstwo słówek, które nie zawsze wchodzą łatwo do głowy. Uczniowie potrzebują naszego wsparcia, ponieważ nie wszyscy potrafią zakuwać. Jak im w tym pomóc?
Moi uczniowie wiedzą, że mogą zajrzeć do podręcznika lub słownika, jeśli mają taką potrzebę. Ale też to, czego wymagam, pojawia się na Quizlet – dzieci chętnie tam zaglądają i lubią tę aplikację wykorzystywać w domu i na zajęciach (są zaangażowani, aktywni, kreatywni). A w jaki sposób to robię, możecie sprawdzić TUTAJ. Oczywiście niezawodne są również flashcards, memo, bingo itd.
Ale jak jeszcze można wprowadzić słownictwo?
Załóżmy, że podajemy słowo główne, a pod nim zapisujemy 3 dodatkowe słowa, np. TIE – shirt, suit, collar lub BUNK BED – children, two, sleep.Można się domyślić, co te słowa znaczą? Myślę, że tak!
A jak można słownictwo powtórzyć?
Przede wszystkim nie tak samo, jak je wprowadzaliśmy – chodzi o to, by uczniów nie zanudzić. Choć czasem warto wracać do tego, co się już robiło, w szczególności, gdy dane ćwiczenie spodobało się – jeśli tak jest, to nawet trzeba to wykorzystać! 🙂
Wiem, że każdy z Was może mieć swoje zdanie na ten temat, ale według mnie powtórki powinny być trochę wyzwaniem, a trochę zabawą – po prostu czymś przyjemnym nie tylko dla uczniów, ale i dla nauczyciela. Super by też było, gdybyśmy nie musieli się do tego specjalnie przygotowywać! I wyobraźcie sobie, że jest to możliwe!Ale po kolei…
W jednym z wpisów przedstawiłam swoje zdanie nt. „Repetytorium Ósmoklasisty” wyd. Macmillan. TUTAJ możecie poznać je bliżej, jeśli jeszcze nie mieliście okazji.Na rynku pojawiło się też „Repetytorium do szkół ponadpodstawowych”, z którego nie korzystam, bo nie uczę w tej grupie wiekowej, ale bardzo spodobała mi się gra „Forbidden Words”, o której pisała Kasia z bloga Enjoy English. Znajdziecie u niej aż 20 pomysłów na wykorzystanie tej gry, a dodatkowo Xero Brothers przygotowali jeszcze 10! Wow! Aż 30 pomysłów na jedną grę!
I właśnie w związku z pojawieniem się „Forbidden Words” często padało pytanie o taką grę do „Repetytorium Ósmoklasisty”. Bardzo się cieszę, że wydawnictwo nie przeszło obojętnie obok tego pytania i… z moim małym udziałem stworzyliśmy „Don’t Say It!” 🙂
Jak widać, pudełko nie jest duże, a mieści w sobie aż 80 kart! 1 karta to 4 hasła z czterech różnych działów z repetytorium, czyli aż 320 haseł łącznie! Każdy dział to 20 wybranych słów. Oczywiście każdy unit to też inny kolor:
Zapewne zwróciliście uwagę na to, że w repetytorium znajduje się 14 działów, a w grze pojawiło się ich 16. Dorzuciliśmy 2 dodatkowe działy – powtórzenie ze wszystkich unitów (wybraliśmy 20 słów) oraz część This is Britain, czyli „kulturówka” (nazwy świąt, miejsc itp.), której nie może zabraknąć na naszych zajęciach.
Co jest głównym celem tej gry?
Podajemy definicję słowa głównego bez używania słów podanych po tym słowem. Dzięki temu uczniowie są „zmuszeni” do myślenia, a najlepsze w tym wszystkim jest to, że jest to dla nich zabawą – kombinują, jak mogą, by nie użyć słów zakazanych 🙂
Poza tym mam dla Was inne pomysły do wykorzystania kart na zajęciach i zaangażowania uczniów (możecie pobrać w PDF, wydrukować i schować do pudełka):
Jeśli tak, to zapraszam do grupy ANGIELSKI: EGZAMIN ÓSMOKLASISTY. Już w najbliższy weekend pojawi się tam konkurs, w którym będzie można zgarnąć jeden z siedmiu fajnych zestawów z grą w roli głównej 😉
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.