HIGH 5: 5 (przed)egzaminacyjnych podróży małych i dużych

 

To już siódma edycja naszej akcji! Tym razem tematem przewodnim High 5 – przybij piątkę z blogującymi anglistkami są „Podróże w nieznane”. Każda z nas na pewno zinterpretowała ten temat inaczej i to właśnie najbardziej lubię w tej akcji 🙂
Podróż na moim blogu naprawdę odbędzie się w nieznane – zabieram Was w podróż do egzaminu ósmoklasisty! Dlaczego potraktowałam egzamin ósmoklasisty, jako coś nieznanego? Ponieważ jest to coś, co dopiero nadejdzie, coś, czego nie mieliśmy okazji poznać bliżej, a już musimy przygotowywać do tego naszych uczniów.

Znalazłam, ale i przygotowałam kilka zadań, które pomogą nam przygotować naszych uczniów w temacie „Podróżowanie i turystyka”.

Słownictwo jest nieodzownym elementem w nauczaniu-uczeniu się języka obcego. Można wprowadzać je na wiele sposobów. Na wiele sposobów można je również powtarzać. Tym razem proponuję mapy myśli. Do ich przygotowania możecie wykorzystać aplikację MindMup lub poprosić uczniów, by wykonali je samodzielnie. 
 
Czytanie to jedna z kilku umiejętności pojawiających się na egzaminie ósmoklasisty.
 
Przygotowałam dla Was zadanie, które wprowadzi uczniów w tego typu ćwiczenia.
Zachęcam też do samodzielnego wykonywania takich zadań. Możecie do tego użyć GAP FILL GENERATOR, do którego wrzucacie tekst, np. z podręcznika i zaznaczacie słownictwo, które później Wasi uczniowie muszą dopasować do zdań. 
Słuchanie jest bardzo istotnym elementem nauki języków obcych. Oczywiście pojawia się również na egzaminie ósmoklasisty.

Do słuchania wybrałam nagranie z mapką: GIVING DIRECTION.
Jak z nim pracować?
1. Wprowadzamy słownictwo, które się pojawia w nagraniu (zapewne Wasi uczniowie już je znają i jest to tylko kwestia przypomnienia i utrwalenia).
Do tego przygotowałam QUIZLET (Jak wykorzystać Quizlet na zajęciach w grupie pisałam TUTAJ) 🙂

2. Omawiamy mapkę – słownictwo, które się tam znajduje, dodatkowo próbujemy dojść z jednego miejsca do drugiego, kierując uczniów. Nie musicie drukować mapy – wystarczy ją wyświetlić za pomocą rzutnika.

Źródło: learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening-skills-practice/giving-directions

 

3. Słuchamy nagrania dwukrotnie i sprawdzamy wspólnie odpowiedzi. Możemy też wyświetlić uczniom transkrypcję (na koniec, przy sprawdzaniu odpowiedzi lub przy drugim słuchaniu – zależy od grupy).

Chociaż ta umiejętność na egzaminie ósmoklasisty nie jest sprawdzana, to uważam, że ćwiczenie mówienia powinno być chlebem powszednim na zajęciach z języka obcego.
 
Przygotowałam dla Was dwie uniwersalne opcje: kartę do druku i prezentację ze zdjęciami.
 
Prezentacja (grafika: pixabay.com)


Korzystając z karty pracy możecie ją wydrukować i rozdać uczniom w parach/grupach lub po prostu wyświetlić za pomocą rzutnika.
Dlaczego materiały są uniwersalne? Możecie wykorzystać je w dowolny sposób, zadając uczniom takie pytania, jakie chcecie.

I ostatnia umiejętność, z którą wielu uczniów ma problem. Ale nie bez powodu znalazła się na końcu wpisu 😉 Przećwiczyliśmy słownictwo, popracowaliśmy z tekstem, więc teraz pora na napisanie go.
 
Mam dla Was przykładowe polecenie: wpis na bloga.
 
 

 

Wszystkie materiały pobierzecie stąd:
 
 
 
 
* * * * *
 
 
 
A teraz czeka Was podróż na pozostałe blogi – koniecznie sprawdźcie, gdzie zabierze Was 13 pozostałych blogujących anglistek!
 
Pomysły przy tablicy – Biwakowanie w 5 odsłonach
 
 
 

Udostępnij ten wpis

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Super! Chętnie zobaczę efekty 😉

Get Engspired

Skorzystam z writingu i zrobię z niego gazetkę 🙂

Dzięki! 🙂

Marysia Bursche

Jak widać! Super, Kasiu ???

Jak i u Ciebie – dzięki jeszcze raz za speaking! 🙂

Uczniowie mogą podróżować przez wiele umiejętności podczas jednej lekcji 🙂

Dziękuję 😉 Mam nadzieję, że materiały przydadzą się na przedwakacyjne zapoznanie uczniów z egzaminem 🙂

Twój również! Środki transportu na 5! 🙂

Ekstra! Daj znać, jak poszło 🙂

Dziękuję i polecam się na przyszłość 🙂

Dzięki Karola! 🙂 Mam nadzieję, że i Tobie się przydadzą 🙂

Cieszę się, że się spodobały 🙂

Funglish

Dziękuje za te pomysły! Wszystko bardzo praktyczne i przydatne 🙂

Edyta Pikulska

Rewelacja 🙂 wspaniały przewodnik po egzaminie. Zdecydowanie w tym roku egzamin to podróż w nieznane 🙂

Świetny wpis, wartościowy, materiały jak znalazł na przedwakacyjne zajęcia. Nic, tylko drukować. Brawo! Piąteczka 🙂

English Freak

Ależ wartościowy wpis! Dziękuję 🙂

Paulina S.

Kasia mega pomysły 😀 Ekstra, że mamy tutaj podróż przez wszystkie umiejętności! Wykorzystam już w tym tygodniu 😀

Anonimowy

Super gotowiec dla nauczycieli przygotowujących do egzaminu 8-klasisty.

🙂

Ze starszymi dzieciakami też można zrobić wiele interesujących rzeczy 🙂

Karolina Lubas

Kasia jak zwykle przygotowałaś fantastyczne pomysły! 😀

Świetne materiały! Różnorodnie i pomysłowo na ćwiczenie wszystkich umiejętności językowych!

deeps

thats interesting

Monika

Aż żałuję, że uczę tylko maluchy!

25
0
Would love your thoughts, please comment.x