Wyzwanie: praca z dialogami (GMF 6)

Kilka dni temu Ilona z English Freak rzuciła mi wyzwanie dotyczące pracy z dialogami. Swoje pomysły mam przedstawić na przykładzie dialogu z nowego kursu wydawnictwa Macmillan – Give Me Five 6

O kursie GMF miałam okazję już pisać. Kurs ten pojawił się na moim blogu dlatego, że przypadł mi do gustu. Możesz przeczytać o nim TUTAJ. Kilka słów od siebie dodały też Karolina Lubas – English Teacher oraz Ilona z English Freak.

Ale wracając do wyzwania – oczywiście je przyjęłam 🙂 W końcu rozpoczęłam tę „wyzwaniową” batalię – teraz muszę ją zakończyć, choć spodobało mi się to! Dzięki takim wyzwaniom, można znaleźć wiele kreatywnych pomysłów!

Ilona chce, bym przedstawiła pomysły na pracę z dialogami na podstawie dialogu z części szóstej (poniżej; zobacz stronę 10 w stronach przykładowych).


A ponieważ Give Me Five jest kursem stawiającym na komunikację i współpracę, to postanowiłam przedstawić pomysły na pracę w grupach.

Oto moje propozycje:

1. USTAW SIĘ! Uczniowie pracują w grupach 5-6-osobowych. Nauczyciel wcześniej przepisuje/ kseruje dialog i go rozcina. Można też poprosić uczniów (podzielonych już na grupy), by przepisali dialog na przygotowane przez n-la karteczki. Następnie każdy uczeń losuje fragment dla siebie. Zadaniem grupy jest ustawienie się w prawidłowej kolejności. Po zakończeniu, nauczyciel odczytuje po kolei dialog, a uczniowie sprawdzają, czy stoją na odpowiednich miejscach.

2. POZBIERAJ I UŁÓŻ. Uczniowie pracują w grupach 3-osobowych. Nauczyciel przepisuje tekst na karteczki samoprzylepne i rozkleja go po klasie. Uczniowie czytają dialog dwa razy i zamykają książki. Następnie na środek wychodzi pierwsza grupa. Ich zadaniem jest zebranie wszystkich karteczek i ułożenie ich w odpowiedniej kolejności. Nauczyciel odmierza czas, a później zapisuje go. Po wykonaniu zadania, grupa rozkleja z powrotem karteczki, a do zadania szykuje się kolejna. Zabawa kończy się, kiedy wszystkie grupy ułożą dialogi. Wygrywa drużyna, która najszybciej ułożyła prawidłowo dialog.

3. MIGAJĄCE DIALOGI. Uczniowie pracują w grupach 4-osobowych. Jedna osoba zamienia się w Julie, druga w Jess – odczytują dialog, natomiast trzecia i czwarta osoba to osoby odgrywające dialog na migi. Kiedy osoby 1 i 2 czytają dialog, 3 i 4 odgrywają go. Może być śmiesznie 🙂

Mam jeszcze kilka innych pomysłów, ale o tym kiedy indziej. A Ty w jaki sposób pracujesz z dialogami?

 
PS. Jeśli chcesz bliżej poznać kurs Give Me Five, skontaktuj się z reprezentantem.
 
— WPIS SPONSOROWANY —

Udostępnij ten wpis

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x