Cześć! Dzisiaj chcę Ci przedstawić kilka pomysłów na wykorzystanie gry SNAP. Mam nadzieję, że spodobają Ci się i spróbujesz wykorzystać je na swoich zajęciach.
Snapy Usborne to 12/13 rodzajów kart po 4 sztuki. Swoje zamówiłam u Moniki Cichowlas z Children’s English Books. Monika jest mistrzem szybkiej wysyłki! 😀 Teraz czekam na książkę „Big Book of Colours” – nie mogę się doczekać! Ale dziś przecież nie o tym… Wracamy do pomysłów na Snapy!
POMYSŁ 1. FLASHCARDS.
Na początek bardzo prosty pomysł – przecież karty z gry są kartami obrazkowymi, więc możesz wykorzystać je jako flashcards – nie tylko do prezentacji słownictwa, ale i do różnych zabaw, do których używasz flashcards (możecie układać z nimi wieże z kubeczków, używać w zabawie z packami itp.).
POMYSŁ 2. MEMORY.
Doskonale wiemy, jak bardzo dzieci (choć dorośli też) lubią grać w memory! A ponieważ w talii z kartami SNAP mamy po 4 takie same karty, to dzielimy na pół i mamy karty do memory dla dwóch grup! Jakie to proste, prawda? 😉
POMYSŁ 3. STORY TIME.
Jeśli masz więcej gier SNAP, podziel grupę na max. 4 drużyny. Każdej z drużyn rozdaj po 2 różne karty z każdej talii. Ich zadaniem jest ułożenie krótkiej historyjki, w której pojawi się to, co na kartach się znajduje. Mogą ją zapisać lub opowiadać – wszystko zależy od tego, co chcesz przećwiczyć ze swoimi uczniami.
POMYSŁ 4. SKOJARZENIA.
To bardzo prosty pomysł. Uczniowie pracują w parach lub małych grupach. Losują kartę i… piszą. Wypisują to, co kojarzy im się z danym słowem, a następnie prezentują przed klasą.
POMYSŁ 5. GRAMATYCZNE SNAPY.
Do kart przyklej karteczki samoprzylepne z różnymi czasownikami. Uczniowie losują po kolei jedną kartę i od razu układają zdanie używając danej struktury gramatycznej i słowa z karty. A ponieważ kart jest sporo w jednej talii, to na każdego ucznia mogą przypaść dwie, trzy lub nawet cztery karty! Uczniowie zapisują punkty, a potem je podliczają.
POMYSŁ 6. ZAGADKI.
Podziel uczniów na 4 grupy, a następnie każdej z nich rozdaj karty w taki sposób, by każda z grup miała ten sam zestaw. Następnie każda osoba z grupy wybiera sobie kartę/karty (zależy, ile osób jest w grupie). Ty mówisz zagadkę dotyczącą słownictwa ze Snapów. Jeśli dany uczeń w myśli, że to właśnie o jego karcie jest mowa – wstaje. Uczniowie nie pokazują swoich kart do momentu, aż powiesz, żeby to zrobili (nie będą mogli ściągać od innych 😛 ). Punkty dostają tylko te grupy, których członkowie wstali i odgadli zagadkę.
POMYSŁ 7. PIOTRUŚ.
Rozdzielając odpowiedni
o karty możesz również grać z uczniami w Piotrusia. Oczywiście nie zapomnij wybrać Piotrusia.
Pomysłów na użycie Snapów na pewno jest więcej. Jeśli masz jakieś propozycje, podziel się ze mną.
PS. Monika z Małe-Duże (⇽ klik) jakiś czas temu przygotowała dla nas przewodnik po Snapach – zobacz koniecznie 🙂
Uwielbiam Snapy ? A London Snap to mój ulubiony!
Ja też je bardzo lubię! Planuję dziś użyć – będą zagadki i snapy gramatyczne 😉
Genialny wpis. Dziękuję serdecznie za propozycje pracy z kartami. Uzależniłam się od SNAP-ów.
<3 thanks for sharing <3