Pamiętacie wpis, do którego zaprosiłam Ilonę z English Freak? Ona zajęła się pomysłami do materiałów stworzonych przeze mnie, natomiast ja przygotowałam pomysły na wykorzystanie jej materiałów.
Jeśli przegapiliście te wpisy, zapraszam do lektury:
Moje materiały u English Freak
Materiały English Freak i moje pomysły
Tym razem do akcji zaprosiłam Paulinę z AngSCHOOL 🙂 Paulina przesłała mi swoje materiały, a ja jej. Zajęłyśmy się nimi i każda z nas zrobiła to w zupełnie inny sposób, co pozwoliło na inne spojrzenie na własne materiały.
Co otrzymałam od Pauliny?
Kafelki: 96 różnych ikon oraz 96 różnych wyrazów.
Co można zrobić z kafelkami?
1. Opowiadanie: uczniowie losują kilka ikonek oraz wyrazów (np. po 8) i układają krótkie opowiadanie (pisanie lub mówienie).
2. Fiszki: uczniowie podpisują obrazki na odwrocie i tworzą fiszki.
3. Literowanie: uczniowie losują po jednym obrazku i wyrazie i literują je.
4. Gra planszowa: wycinamy ikonki i wyrazy i układamy je w dowolny sposób, jak grę planszową. Uczniowie rzucają kostką i ruszają pionkami – kiedy staną na danym polu, układają zdanie z danym wyrazem.
5. Obrazkowa mapa myśli: uczniowie losują obrazki i dopisują do nich wyrażenia i słowa, które kojarzą się im z daną grafiką.
6. Obrazkowe zdania: uczniowie wybierają grafiki i wyrazy, z których tworzą zdania i wklejają je do zeszytów, np.
7. Ćwiczenie pamięci: na ławce/biurku kładziemy kilka ikonek i wyrazów. Uczniowie pracują w grupach. Do zestawu podchodzą pierwsze osoby z drużyn – mają np. 30 sekund, by zapamiętać, co i w jakiej kolejności leży na biurku. Następnie podchodzą do swojej grupy i starają się jak najwięcej jej przekazać – dyktują, a grupa zapisuje. Kiedy minie czas, który wyznaczymy na przekazanie informacji, sprawdzamy z uczniami, czy zapisali prawidłową kolejność.
8. Taboo: uczniowie losują np. po 3 grafiki. Ich zadaniem jest stworzenie kart do gry w Taboo – podają 3 słowa do każdego obrazka, których nie mogą użyć przy naprowadzaniu innych na dane słówko.
9. Części mowy: każdej części mowy przyporządkowujemy jeden kolor, np. nouns – red, verbs – green itd. Zadaniem uczniów jest pokolorowanie właściwych wyrazów na dany kolor.
10. Obrazkowe bingo: obrazki drukujemy w pomniejszeniu (np. format A5) i rozdajemy po jednym zestawie każdemu uczniowi (ale jedynie wybraną stronę obrazków; dwie to za dużo).Uczniowie układają przed sobą np. 9 obrazków i gramy w bingo.
Bardzo mi się podobają te materiały oraz forma wyzwania – czekam na kolejne odsłony!
Pomysły super 😉 Sama bym tylu fajnych sposobów nie wymyśliła. Materiały trafiły w dobre ręce!
Na pewno będą kolejne odsłony 🙂