Academy Stars (nie tylko) dla szkół językowych + BONUS

Wakacje dobiegają końca, więc jak co roku temat wyboru kursów i podręczników znowu jest na topie. Nie mówię tu o podręcznikach szkolnych, ponieważ kolejny rok z rzędu nasi uczniowie otrzymają podręczniki bezpłatne w ramach dotacji rządowej i te zapewne już dawno wybraliście. Dziś chcę przedstawić Wam kurs stworzony specjalnie dla lektorów pracujących w szkołach językowych, bądź udzielających korepetycji.
Przyznam się Wam, że nigdy nie miałam okazji pracować na podręcznikach i kursach wydawnictwa Macmillan. Oczywiście z zaciekawieniem czytałam wpisy Marysi nt. Cheeky Monkey i Captain Jack oraz ostatni wpis Moniki o Discover with Dex, ale jednak musiałam sama się przekonać… I dopiero teraz zobaczyłam, ile straciłam! Ale po kolei.

Po co w ogóle książka na kursie językowym lub korepetycjach?

Bez dwóch zdań ułatwia pracę początkującym nauczycielom czy lektorom, ale także tym, którzy zajęcia mają bardzo często (kiedyś pracowałam w szkole językowej w Opolu, w której w wakacje zajęcia odbywały się codziennie – podręcznik bardzo ułatwiał pracę lektorom). W mojej pracy, czy w szkole państwowej, czy na zajęciach dodatkowych, podręcznik jest wyznacznikiem tego, co realizować na danych zajęciach, taką bazą, dzięki której moje lekcje są uporządkowanePamiętajmy, by kurs (książka + komponenty) dobrać odpowiednio do wieku i poziomu zaawansowania naszych odbiorców. Zwróćmy uwagę na to, by był atrakcyjny dla nas i naszych uczniów/słuchaczy, aby był spójny oraz posiadał kontynuację.

Jeśli szukacie odpowiedniego kursu na swoje zajęcia, koniecznie zapoznajcie się z nowością wydawnictwa Macmillan!

Może Academy Stars?

Academy Stars to kurs siedmiopoziomowy (0-6) opracowany dla uczniów w wieku 6-13 lat.
Ja jestem szczęśliwą posiadaczką poziomu 1, który liczy 10 rozdziałów (+ dodatkowy to Welcome), a każdy z nich to 8 lekcji (Welcome – 6). Po każdych dwóch rozdziałach powtórzycie i utrwalicie z Waszymi słuchaczami słownictwo i struktury gramatyczne. Dodatkowo w każdym Review znajdziecie ćwiczenia przygotowujące do egzaminów Cambridge English: Young Learners. Ćwiczenia, zawarte w tym kursie rozwijają umiejętność logicznego myślenia oraz angażują uczniów. Duży plus za dodatkowe działy Reading time z tekstami, które podsumowują i utrwalają wcześniej poznane słownictwo i struktury gramatyczne. Dzięki nim dzieci rozwijają też zamiłowanie do czytania. Nie mogę zapomnieć też o słowniczku obrazkowym na końcu książki.

Co wchodzi w skład kursu?

Komponenty dla dzieci:
– książka ucznia z kodem dostępu do materiałów cyfrowych,
– ćwiczenia,
– Pupils’ Resource Centre,
– Pupils’ Practice Kit.

Komponenty dla nauczyciela/lektora:
– książka nauczyciela z kodem dostępu do materiałów cyfrowych,
– Class CD,
– Teacher’s Resource Centre,
– Test Generator,
– Presentation Kit (książka ucznia + zeszyt ćwiczeń),
– Pupil’s Practice Kit.

 
Więcej dowiecie się TUTAJ.

Co najbardziej spodobało mi się w tym kursie?

Na wyróżnienie zdecydowanie zasługują materiały cyfrowe – te dla ucznia, jak i lektora! Jest to ogromna baza dodatkowych ćwiczeń, flashcards, piosenek w wersji pełnej i karaoke, filmów i wiele innych. Najlepsze jest to, że wszystko możecie pobrać na komputer albo po prostu korzystać z nich logując się na odpowiedniej stronie www. Znajdziecie tam również książkę ucznia i ćwiczenia (i można na nich robić notatki: zaznaczać ważne rzeczy zakreślaczem, dodawać tekst, a nawet bazgrać ołówkiem ♡), a to oznacza, że nie trzeba tego wszystkiego nosić z domu do szkoły i z powrotem 🙂

Dla mnie jest to bardzo ważne, ponieważ często wyświetlam daną stronę z podręcznika za pomocą rzutnika i dzieci widzą, co robimy. A tu… nawet mogę rozwinąć sobie listę, z potrzebnymi na daną lekcję, materiałami 🙂 Sami zobaczcie!

Materiały cyfrowe – Presentation Kit (Pupil’s Book): Academy Stars 1

Bardzo lubię prostotę. Podręcznik ucznia jest dla mnie bardzo czytelny i przejrzysty – nie ma w nim 'tysiąca’ ćwiczeń na jednej stronie, a to ogromny plus, bo nie lubię, gdy coś odwraca uwagę moich uczniów. Ilustracje również są proste i dokładnie widać, co się na nich dzieje.
Jak już mowa o ilustracjach. Bardzo podoba mi się, że wydawnictwo nie zapomniało o materiałach autentycznych! 🙂

W książce nauczyciela (zbindowanej na kołach, bardzo wygodna do korzystania), znaleźć można bardzo jasno opisane pomysły na lekcje, scenariusze zajęć. Pojawia się w niej sporo pomysłów, które są dla mnie nowością i z pewnością je wykorzystam w swojej pracy 🙂

Flashcards znajdują się w materiałach cyfrowych. Są bardzo estetyczne i ładne 🙂 Możecie je wydrukować i zalaminować lub korzystać z nich wyświetlając je za pomocą rzutnika. 

Piosenki i 'słuchanki’ – dziękuję autorom, że są zrozumiałe dla dzieciaków! A to  oznacza, że nie będę musiała po każdej 'słuchance’ odczytywać tekstu (często moi uczniowie prosili: „Może pani nam to odczytać, bo oni mają kluski w ustach!”).


Sympatyczny robot, który towarzyszy dzieciom podczas nauki! 🙂

BONUS
Jak kreatywnie wykorzystać kurs Academy Stars?
 
Twórcza postawa wobec nauczania języków obcych jest ostatnio bardzo istotną i pożądaną cechą. Zapewne większość z Was wie, że przez przejść przez podręcznik krok po kroku, ćwiczenie po ćwiczeniu, to żadna sztuka. Sztuką jest kreatywnie wykorzystać kurs i dać dzieciakom coś nowego 🙂 Dlatego przygotowałam dla Was kilka propozycji na wykorzystanie Academy Stars.
 
1. Ćwiczenie egzaminacyjne Cambridge English: Young Learners.
 
Academy Stars 1, Pupil’s Book, s. 31
Ćwiczenie, które dzieci bardzo lubią i nawet dość szybko wykonują. Po jego wykonaniu, zwiększamy poziom trudności: dzieci, korzystając ze słowniczka na końcu książki, układają kilka przykładów dla kolegi/koleżanki. Uwierzcie mi, że taki sposób rywalizacji działa motywująco na dzieci (zrobią wszystko, by partner nie odgadł zagadki) 🙂
 
2. Wyrazowe BINGO!
Przydadzą się: zakrętki z butelek, kolorowe mazaki/długopisy/kredki.
Pracując ze słownictwem z danego rozdziału, utrwalamy je za pomocą zabawy. Dzieci otwierają słowniczek i wybierają np. 4 słówka. Naszym zadaniem jest albo pokazywanie flashcards bez podpisu, albo mówienie słów w języku polskim, albo używając mowy ciała (wszytko zależy od tematu; te trzy rzeczy można przecież też łączyć). Dzieci zakrywają korkami słówka, które my pokazaliśmy/powiedzieliśmy. Kto zakryje wszystkie, krzyczy „BINGO!”.
 
Academy Stars 1, Pupil’s Book, Picture dictionary, s. 136
Niech również dzieci zamienią się w prowadzącego. Dzięki temu nie będą bały się występować publicznie, ich pewność siebie stopniowo wzrasta.
 
3. Piosenka inaczej, czyli Fill the gaps.
Jak już kiedyś wspominałam, lubię angażować dzieci w zajęcia na maxa. I myślę, że warto wykorzystać piosenki z tego kursu (bo są naprawdę bardzo fajne), nie tylko do śpiewania 🙂
 
Academy Stars 1, Pupil’s Book, s. 58-59
Jak tylko zapoznamy dzieci ze słownictwem, prosimy, by otworzyły słowniczki na końcu podręcznika. Dajemy im tekst piosenki z lukami do uzupełnienia. Aby ją zaśpiewać, najpierw muszą ją uzupełnić 🙂
Bardzo fajne ćwiczenie, gdy chcemy ćwiczyć pisownię (dodam, że przy tworzeniu kursu autorzy zadbali o to, by od początku ćwiczyć pisownię – bardzo mi się to podoba!).
 
Możecie przygotować sobie kilka opcji piosenki z lukami: najpierw luki z nowo poznanym słownictwem, kolejna opcja to luki w słownictwie z lekcji + kilka dodatkowych itd. Ciekawa jestem, po jakim czasie będą w stanie zapisać cały tekst piosenki ze słuchu? 😉
 
4. My own picture dictionary.
Jest to projekt na cały okres trwania kursu. Dzieci wykonują swój własny obrazkowy słownik. Po każdej lekcji (najlepiej pod koniec), dzieci szukają w książce na danej stronie, słówka, które jest dla nich nowe lub takie, którego nie mogą zapamiętać. Wpisują je do specjalnego zeszytu i rysują obrazek. My oczywiście im w tym wszystkim pomagamy 🙂
Uwierzcie mi, że po taki słownik sięgną, bo sami go wykonali (sprawdzone!) 🙂
 
5. Glittery text? Yes!
Kiedy nadchodzi Reading time, moi uczniowie się cieszą. Wiecie dlaczego? Bo przychodzę na zajęcia z brokatem/kaszą manną/mąką. Nie, nie pieczemy nic 🙂
Jeśli tekst jest krótki (a takie staram się wybierać do tego ćwiczenia, ewentualnie dzielę na części), proszę, by dzieci go przepisały na małe karteczki (ewentualnie daję im gotowe materiały). Po co? A po to, by później wrzuciły go do butelki, do której wsypują np. brokat 🙂 Tekst się w nim 'kąpie’, a dzieci próbują go odczytać. Zawsze przed odczytywaniem tekstu z butelki, czytają teksty z książki: całą grupą, w parach, ze mną, po mnie itd.
 
Uwaga: przy takim ćwiczeniu czytania może być głośno w sali 😉
 
 
* * * * *
 
 
Wiecie co? Mogłabym tak pisać i pisać 🙂 Mam nadzieję, że większość z Was dotarła do końca.
Podsumowując: uważam, że pracując z kursem Academy Stars dzieci zyskają wiele, ponieważ realizuje on wiele aspektów ważnych w nauczaniu: od rozwijania umiejętności językowych i komunikacyjnych, po doskonalenie umiejętności społecznych i poznawczych. Różnorodność tekstów wyróżnia ten kurs. I przyznam się Wam, że czuję lekki niedosyt – chciałabym poznać inne części tego kursu! 🙂
 
Mam nadzieję, że ten wpis przybliżył Wam choć po części kurs Academy Stars?
Jeśli jeszcze czegoś będziecie chcieli się na jego temat dowiedzieć – piszcie 🙂
 







— wpis sponsorowany —

Udostępnij ten wpis

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowy
Anonimowy
6 września 2017 15:06

Którą część poleciłaby Pani dla 3 klasy?:)

made by kate
made by kate
7 września 2017 18:25

Ale na zajęcia dodatkowe rozumiem? Myślę, że najlepiej byłoby skontaktować się z reprezentantem, który może przesłać egzemplarz okazowy: http://www.macmillan.pl/reprezentanci 🙂 Ciężko jest dobrać podręcznik, nie znając poziomu zaawansowania językowego dziecka.

2
0
Would love your thoughts, please comment.x