5 sposobów na Online Voice Recorder (+ konkurs!)

Jakiś czas temu odkryłam narzędzie, które nie tylko urozmaici zajęcia językowców, ale też zachęci uczniów do aktywnego udziału w nich. Mało tego – narzędzie to jest również rewelacyjnym wsparciem dla osób wstydliwych, można wykorzystać je zadając pracę domową. Ale może po kolei. Dziś przedstawię Ci 5 sposobów na online voice recorder i pracę z nim. A jeśli dotrwasz do końca wpisu, to czekać na Ciebie będzie konkurs 🙂

Voice Spice Recorder (VSP) & Online Voice Recorder (OVR)

Aby przedstawić Ci moc rejestratorów dźwięków online, potrzebowałam jakichś przykładowych. Wybrałam VSR i OVR. Zarówno pierwsze jak i drugie narzędzie jest bardzo łatwe w obsłudze. Intuicyjne wręcz.

W VSP zakładce Home znajdziesz rejestrator. Bardzo podoba mi się opcja wyboru głosu: Normal, Hell Demon, Space Squirrel, Robot, Man, Woman. Po nagraniu dźwięku możesz go odsłuchać i zapisać. W zakładce Recordings, po jej rozwinięciu i przejściu do Your recordings, znajdziesz swoje nagrania. Koniecznie zajrzyj też do innych zakładek 🙂 Natomiast OVR ma opcję zapisu dźwięków na dysku w formacie .mp3 czy przycinania nagrania.

Do zaprezentowania moich pięciu pomysłów z rejestratorem dźwięków w roli głównej wybrałam ćwiczenia z kursu Give Me Five! wyd. Macmillan.

1. Reading (nie tylko) dla nieśmiałych

Poproś swoich uczniów (nie tylko tych nieśmiałych – wszystkich), by, używając rejestratora dźwięków, nagrali czytany przez siebie tekst. Cel? Uczeń bierze książkę, czyta tekst. Czyta go tyle razy, aż mu się uda zrobić to np. bez zająknięcia. Dzięki temu mamy pewność, że uczeń pracował w domu, a wstydliwi uczniowie nie krępowali się. Uczniowie przesyłają nam linki z VSP lub ściągają pliki z OVR.

Co robicie z taką pracą uczniów? 1) Możecie włączyć na lekcji wybrane nagrania i uczniowie zgadują, do kogo należy nagranie lub 2) odsłuchujecie nagrania i dajecie dzieciom feedback (np. na co mają zwrócić uwagę podczas czytania, z czym sobie poradziły itp.).

2. Praca z dialogiem

O tym pisałam już we wpisie Praca z dialogami. Dzisiaj dorzucam kolejny pomysł: podziel uczniów na małe grupy (w zależności od tego, ile osób jest potrzebnych do pracy z dialogiem). Ich zadaniem jest przygotowanie się do odegrania dialogu. Kiedy będą gotowi, zaproś aktorów na środek i… nagraj ich. Następnie odsłuchajcie nagrań i oceńcie, która grupa np. najbardziej wczuła się w swoje role.

GIve Me Five! 3, s. 61 (SB)

3. Projekt

W każdej części Give Me Five! znajdziesz projekty do wykonania. Mój pomysł oparłam na projekcie z części 2 tego kursu. Uczniowie mają za zadanie przygotować księgę klasową. Super pomysł! Dorzućmy jeszcze do tego nagrania: nagrajmy to, co każdy z uczniów przygotuje na temat swojego zwierzaka! Takim projektem można pochwalić się przed rodzicami czy resztą uczniów – w końcu uczniowie stworzą i classbook i audiobook (nagrania uczniów scalicie w jedno za pomocą tego narzędzia KLIK 🙂

Give Me Five! 2, My Project 1, s. 37 (WB), s. 39 (SB)

4. Podmień słowa

Nagraj tekst z podręcznika, ale ze zmianami w nim – podmień słowa, baw się nimi. Zadaniem uczniów jest wyłapanie słów podmienionych.

W Voice Spice Recorder jest opcja wpisania tekstu i „automat” go odczyta, ale jak dla mnie nie brzmi to dobrze i ja wolę nagrać siebie. Zobacz, dlaczego: AUTOMAT CZYTA TEKST.

Give Me Five! 2, s. 25 (SB)

5. (Śmieszne) dyktando

Do tego ćwiczenia wykorzystaj Voice Spice Recorder ze względu na możliwość zmiany głosu np. na Space Squirrel 🙂 Wybierz dowolny tekst z podręcznika, który uczniowie już znają lub po prostu słownictwo i nagraj się. Oczywiście zmień ustawienia głosu. Zadaniem uczniów jest napisanie tego, co usłyszą 🙂

Mam nadzieję, że te 5 sposobów na online voice recorder spodobały Ci się i w niedalekiej przyszłości uda Ci się któryś z nich wypróbować. Oczywiście możesz też wykorzystać rejestrator z telefonu.

Dotrwałeś/-aś do końca tego wpisu? Brawo! Podczas czytania na pewno wpadły Ci do głowy inne pomysły na wykorzystanie rejestratorów dźwięku na zajęciach z języka angielskiego. Podziel się jednym z nich!

KONKURS!

Jeśli chcesz wygrać jedną z trzech nagród-niespodzianek wystarczy, że w komentarzu pod tym postem opiszesz jeden pomysł na wykorzystanie rejestratora dźwięku podczas zajęć językowych.

Na odpowiedzi czekam do 10. listopada 2019 r. Wyniki konkursu pojawią się w tym wpisie nie później niż 13. listopada 2019 r.

Regulamin konkursu – klik!

WYNIKI KONKURSU

Nagrody-niespodzianki trafiają do:

  1. Paulina Klecha – niespodzianka + książka „700 classroom activities”
  2. Magdalena Sękowska – nagroda-niespodzianka
  3. Paulina Dolęga – nagroda-niespodzianka

Gratuluję! Czekam na kontakt – FORMULARZ KONTAKTOWY.

*** wpis sponsorowany ***

Udostępnij ten wpis

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Kategorie
Archiwum wpisów
Sprawdź ostatnie wpisy
Subscribe
Powiadom o
guest

5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Paulina
Paulina
28 października 2019 09:09

Rewelacyjne pomysły! Wpadło mi do głowy zagadkowe zadanie z qr kodami – nagrywamy po linijce dialogu i każdą z nich ukrywamy pod qr kodem, które rozklejamy po całej sali. Zadaniem uczniów jest odnalezienie wszystkich kodów, odsłuchanie linijek dialogu i ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, później może zapisanie i odegranie dialogu w parach. Dzięki wielokrotnej ekspozycji linijki lepiej zapadną uczniom w pamięć. Często pracuję z dialogami z młodzieżą i staram się urozmaicać to zadanie, aby zwroty zostały z nimi jak najdłużej.

Paulina Klecha
Paulina Klecha
2 listopada 2019 13:59

Super pomysły! Takie rejestratory dźwięku można by również wykorzystać w ramach speakingu. Zadaniem uczniów byłoby odpowiedzieć na dane pytania i nagrać swoje odpowiedzi w domu. Ja prowadzę dla uczniów wspólnego padleta, więc mogliby umieścić swoje nagrania na nim. Na lekcji odsłuchalibyśmy kilka z odpowiedzi i kontynuowali dyskusję. Dzięki temu nawet nieśmiali uczniowie mogą być aktywni oraz uczniowie mieliby możliwość usłyszenia swojej wymowy:)

Magdalena
Magdalena
2 listopada 2019 15:08

Śmieszne wywiady ! U młodszych przygotowujemy karteczki z nazwami Osób, z którymi będziemy chcieli przeprowadzić wywiad ( small squirell, monster….) . Na osobnych kartkach przygotowujemy informacje o tych sławnych postaciach np . Name: small squirell , age : 2 years old, family : 2 brothers , hobby : music itd . Ze starszymi rozbudowujemy o physical description i personality description . Dzieciaki losują kim będą . W parach przeprowadzają dialogi . Nagrywają dialog imprezy użyciu śmiesznych głosów odpowiadają na pytania . Można zrobić tak ze to potwór przeprowadza wywiad ze wiewiórka .dzieciaki będą miały ubaw i zrobią zadanie z prZyjemnoscia .

Dominika
Dominika
10 listopada 2019 21:00

„nie do końca nieme kino”
Pomysł na pracę domową w parach lub grupkach, mini-projekt, a może i mały konkurs wewnątrzklasowy.
Zadaniem jest przygotowanie i odegranie krótkich scenek o określonej długości, na zadany/wylosowany temat, przygotowanie do tego krótkich dialogów; Uczniowie nagrywają scenki komórkami, jednak nagrania są jak z niemego kina. Dialogi są stworzone za pomocą ovr, nagrane i odtwarzane w momencie prezentacji filmików na forum, wtedy stanowią całość 🙂

Asia B.
Asia B.
10 listopada 2019 22:15

Mój pomysł dla młodszych uczniów. W młodszych klasach jest kilku nauczycieli – nauczyciele mogą nagrać dowolny tekst z podręcznika , który uczniowie już znają. Dzieci podają numer strony z której nauczyciel czytał tekst oraz który nauczyciel go przeczytał. Inną wariacją dla starszych uczniów może być – Jaka to bajka? – uczniowie wybierają sobie fragment znanej bajki , nagrywają , potem na lekcji wspólnie zgadują z nauczycielem co to za bajka?

5
0
Would love your thoughts, please comment.x