Jeśli jeszcze nie mieliście okazji sprawdzić, co będę robić z moimi uczniami – zajrzyjcie do poprzedniego „zielonego” wpisu 🙂
Dziś natomiast chcę przedstawić Wam piosenki, które możecie wykorzystać podczas zajęć dotyczących Dnia Św. Patryka.
Ale najpierw… Wiecie może dlaczego warto wykorzystywać piosenki w nauczaniu języków obcych w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
Powodów tak naprawdę jest wiele, m. in.:
– piosenki motywują uczniów do nauki,
– są zabawowym elementem nauki, a jak wiemy – dzieciaki uwielbiają się bawić,
– dzieci szybciej przyswajają słowa, gdy towarzyszy im melodia i rytm,
– muzyka wpływa na atmosferę w klasie,
– jest przyjemnym elementem lekcji – piosenki uatrakcyjniają lekcję,
– rozwijają się sprawności receptywne,
– dzięki piosenkom ćwiczymy mówienie.
To na pewno nie wszystkie zalety stosowania piosenek na lekcjach z młodszymi dziećmi (zachęcam do stosowania ich również ze starszymi uczniami).
Czym kierować się w wyborze piosenek na zajęcia? Musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
– Czy piosenka spodoba się naszym uczniom?
– Czy jest zgodna z ich zainteresowaniami?
– Czy piosenka jest odpowiednia dla naszych uczniów: do ich wieku czy poziomu?
– Czy realizuje cele, które sobie założyliśmy?
– Czy jej słowa nie są zbyt trudne dla danej grupy?
To Wy znacie Waszych uczniów, więc to, co wybierzecie, zależy tylko od Was 🙂
Może uda się Wam wybrać coś z poniższej listy.
w tamtym roku tańczyliśmy w tym dniu przy "Dance Leprechaun, dance" i było bardzo przyjemnie 🙂
Moim absoulutnym numerem jeden jest "I'm a little Leprechaun". Sama nie potrafię przestać wyrzucić tej piosenki z głowy, szykowanie blogowych materiałów i historyjki było okupione wielogodzinnym nuceniem właśnie tej melodii. ;)))
Ale lubię też "I can sing a rainbow", to była jedna z pierwszych piosenek, której "uczyła się" moja córeczka na "kursie" angielskiego, a siłą rzeczy to ja ciągle to śpiewałam. 😉