Puzzle, puzzle, puzzle… Kto ich nie lubił? Poprawiają zdolności manualne, koordynację wzrokowo-ruchową. To również wspaniały sposób na spędzanie czasu z dziećmi przy jednoczesnej nauce słownictwa, koncentracji, spostrzegawczości, wytrwałości w dążeniu do celu oraz współpracy.
No właśnie… Nauka słownictwa, współpraca, praca w parach, grupach – przydadzą się w nauce języków obcych, prawda? 🙂 W związku z tym przygotowałam pierwsze puzzle i kartę pracy: countries and nationalities. Wkrótce rozpocznę ten temat z IV klasą (bardzo wymagającą), więc już się do tego przygotowałam 🙂
W jaki sposób wykorzystać puzzle?
1. Praca w grupach/parach: dzielimy klasę na grupy/pary i rozdajemy koperty z puzzlami. Określamy czas wykonania zadania. Grupy wpisują swoje odpowiedzi na karty pracy. Wspólnie sprawdzamy odpowiedzi.
2. Praca indywidualna: np. przy powtórzeniu materiału.
3. W małych klasach: siadamy w kole, każdy uczeń otrzymuje pierwszą część narodowości, np. „Pol-„, a drugą część rozkładamy na podłodze/dywanie. Uczniowie szukają drugiej części i układają słowa. Następnie zadajemy pierwszemu dziecku pytanie „Where are you from?”, dziecko odpowiada „I’m from Poland. I’m Polish” i zadaje pytanie o pochodzenie koledze/koleżance obok. I tak momentu, aż ostatni uczeń zada pytanie nam.
4. Zagrajcie jak w memo, składając nazwy narodowości 🙂
Puzzle, karta pracy oraz tło (przyda się, gdy chcemy zagrać w memo – nie będzie przebijać): POBIERZ / DOWNLOAD.
A jak już poznacie państwa i narodowości, to zachęcam do gry w Dobble Flags 🙂
Fajny pomysł – dziękuję 🙂
Świetne! Już drukuję materiały. Pozdrawiam!
🙂
link do flag nie działa 🙁
Poprawione, powinien działać 🙂