Review Ideas, czyli sposób na Repetytorium Ósmoklasisty #2

 

A my nadal pozostajemy w temacie słynnego egzaminu ósmoklasisty. Z myślą o nim i o naszych uczniach na Facebooku powstała grupa Angielski: egzamin ósmoklasisty, w której dzielimy się pomysłami, materiałami i znaleziskami, które ułatwią nam przygotowanie naszych uczniów do egzaminu. Zapraszam do przyłączenia się 🙂 Nie zapomnijcie tylko odpowiedzieć na pytania, które ukażą się Wam na początku 😉

A dzisiaj przychodzę do Was z pomysłami na podsumowanie słownictwa i gramatyki. Po raz kolejny oparłam się na nowym „Repetytorium Ósmoklasisty” wydawnictwa Macmillan. Pierwszy wpis związany z podręcznikiem dotyczył ćwiczeń na lekcji z użyciem Quizlet – przygotowałam pierwsze 2 rozdziały (z czasem będzie ich… aż 14!). Jeśli jeszcze nie widzieliście wpisu – zapraszam:

Efektywnie, aktywnie i kreatywnie, czyli sposób na Repetytorium Ósmoklasisty #1

Ok, zaczynamy! 🙂
Jeśli nie macie jeszcze swojego egzemplarza, proponuję, abyście otworzyli strony przykładowe repetytorium na podsumowaniu działów 1-2 (s. 20). 



VOCABULARY
Mamy tu 3 różne ćwiczenia, które możemy połączyć. Uczniom mogą przydać się też słowniczki (s. 11 i 19).

Propozycja 1 (zróbmy ćwiczenia ustnie)
Potrzebne: niewielkie karteczki, pudełko.
Przydzielacie każdemu uczniowi 1-2 zdania (łącznie jest ich 24). Uczniowie przepisują je na mniejsze karteczki i wrzucają zdania do pudełka. Następnie prosimy, by każdy uczeń wylosował zdanie. Dajemy chwilę, by się zastanowili nad odpowiedzią (w tym czasie mogą korzystać ze słowników), a następnie prosimy, by przeczytali to, co znajduje się na kartce i udzielili odpowiedzi. Reszta uczniów śledzi zdania w książce.

Propozycja 2 (blef też uczy)
Potrzebne: umiejętność blefowania 🙂
Dajemy naszym uczniom chwilę na zapoznanie się z ćwiczeniami 1-3. Naszym zadaniem jest odczytywanie zdań z uzupełnionymi lukami, ale… z błędami 🙂
Np. I carry my books in a large COOKER (ćw. 3). Uczniowie śledzą zdania, a wybrany uczeń nas poprawia.
W tym ćwiczeniu proponuję, aby nie odczytywać zdań po kolei, a podawać ich numery, np. 1/4 (gdzie 1 to ćwiczenie, a 4 przykład) – wtedy uczniowie będą musieli skupić się na ćwiczeniach, bo nie będą spodziewać się, do którego zdania zostaną „wywołani” 🙂
TIP: możecie też zachęcić uczniów, by Was zastąpili – niech też blefują! 🙂


GRAMMAR
Ćwiczenia 4-5 to gramatyka – coś, co moi uczniowie lubią najbardziej (…żartowałam 😛 – wolą słownictwo).

Ćwiczenie 4 (zróbmy sobie ‚wklejki’)
Potrzebne: klej, zdania wydrukowane (lub przepisane ręcznie) i pocięte na kawałki włożone do kopert – dla każdego ucznia.
Książki uczniów są ZAMKNIĘTE. Rozdajemy koperty (pamiętajcie, aby każde zdanie było spięte np. spinaczem – nie mogą się wymieszać). Uczniowie mogą pracować w parach. Ich zadaniem jest ułożenie zdań z wyrazów i wyeliminowanie słowa/słów, które nie pasują. Następnie sprawdzamy je razem – jeśli jest potrzeba, tłumaczymy, dlaczego odpowiedź jest taka, a nie inna.
Po sprawdzeniu wklejają je do zeszytów.

Zdjęcie: archiwum własne / zdanie: „Repetytorium Ósmoklasisty” s. 20 ćw. 4
Zdjęcie: archiwum własne / zdanie: „Repetytorium Ósmoklasisty” s. 20 ćw. 4

TIP: słowa, które mają wybrać lub wyrzucić proponuję pogrubić lub podkreślić.

Ćwiczenie 5 (PS vs. PC)
Potrzebne: przepisane przykłady dla każdego ucznia oraz informacje z Grammar Bank – unit 1-2 (dostępne w pełnej wersji podręcznika), klej.
Uczniowie pracują w parach. Na kartkach, które im rozdaliśmy zapisują poprawnie zdania. Korzystają z Grammar Bank, jeśli nie są pewni odpowiedzi. Następnie wybrani uczniowie zapisują odpowiedzi na tablicy w celu sprawdzenia. Zdania wklejają do zeszytów.

Dlaczego warto dać uczniom przepisane ćwiczenie? Repetytorium jest podręcznikiem wieloletnim, więc uczniowie nie mogą po nim pisać. Same odpowiedzi w zeszytach nie zawsze są pomocne przy nauce np. do sprawdzianu. W tym wypadku mają w zeszycie ‚podstawę’ ćwiczenia i prawidłowe odpowiedzi.

📖 📖 📖 📖 📖

 

Ćwiczenia na podsumowanie można zrealizować na wiele sposobów. Jak Wy to robicie?

 
 
 
— wpis sponsorowany —

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Może Ci się spodobać:

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Też robię coś podobnego do ćwiczenia 4., ale z karteczkami samoprzylepnymi, mogą być użyte kilka razy, a przyklejone tylko na chwilę. Mogą też mieć różne kolory w zależności od części mowy/zdania, chociaż może tu rzeczywiście lepszy jest wariant z normalnymi kartkami papieru, jeśli mają być włożone do koperty. Pozdrawiam.

  2. Świetni pomysł z różnymi kolorami karteczek! 🙂
    Ja wykorzystałam akurat pocięte zdania, bo mają trafić do zeszytów. Wiemy, jak jest z podręcznikami wieloletnimi – sama odpowiedź w zeszycie nic nie wnosi po jakimś czasie – dzieci widzą tylko odpowiedź, a nie pełne zdanie. A że nie wszyscy lubią przepisywać całe zdania, to w tym wypadku mają chwilę na klejenie 😉

Dodaj komentarz

Close Menu