HIGH 5: Inwazja insektów, czyli 5 pomysłów na zajęcia o owadach

 

High 5 – przybij piątkę! znowu w akcji! Tym razem 14 blogujących anglistek zaprezentuje Wam swoje pomysły na zajęcia. Temat przewodni to „W marcu jak w garncu„, więc możecie spodziewać się… wszystkiego! 😉 Swój wpis poświęciłam na zajęcia wiosenne, a właściwie na małe żyjątka, które, jak tylko zrobi się cieplej, pojawią się wokół nas – nastąpi inwazja insektów! Zapraszam po 5 pomysłów na zajęcia o owadach! 🐛🐜🐝🐞

 
Przygotowałam dla Was movement cards, zwane również action cards. Są one świetnym materiałem do nauki słownictwa związanego nie tylko z ruchem, ale i (w tym wypadku) tego związanego z owadami.
 
[Kliknij w karty, by je pobrać / Click to download]
https://drive.google.com/file/d/1C5fCtDgTh7_VVad7aJaM9GkChgqji2xV/view?usp=sharing
 
Jak/kiedy wykorzystać movement cards na zajęciach?
🐞 Jako przerywnik zajęć.
🐞 Jako rozgrzewka/zakończenie zajęć.
🐞 Rozkładamy przed sobą i uczniami karty nadrukiem do dołu – uczniowie losują po jednej karcie, a następnie wydają polecenie pozostałym dzieciom (i nauczycielowi – zawsze zachęcam do brania udziału w zabawach; bądźmy nie tylko ekspertami, ale i partnerami).
🐞 Uczniowie stają na jednym końcu sali, a my na drugim. Są zwróceni do nas twarzami. My mamy w rękach karty. Losujemy jedną i podajemy polecenie, np. Buzz like a fly! Dzieci przesuwają się o kilka kroczków do przodu udając muchy 😉 I tak losujemy karty, aż dzieci-owady dotrą do nas.
Zabawa ta świetnie sprawdza się u mnie na zajęciach na dworze, na trawie (czekam na wiosnę!).
🐞 Spin the bottle! Klasyk na moich zajęciach 🙂 Układamy karty nadrukiem do dołu w koło. Następnie wybrane dziecko kręci butelką. Odkrywa kartę, na którą wskazała butelka, czyta na głos i wykonuje polecenie.
 
 
Jak już się poruszaliśmy, to czas na chwilę wyciszenia… Książki (i to jeszcze czytane w ciekawy sposób) działają na dzieci, jak na mnie czekolada z dużymi kawałkami orzechów (siedzę wtedy cicho, żeby czasem ktoś nie usłyszał, że jem) 😛 
 
W jakich książkach możemy spotkać te małe żyjątka?
 
🐞 Mad About Minibeasts!” – G. Andreae, ilustracje: D. Wojtowycz.
Książkę poznałam dzięki Marii z Let’s Read in English (⬅ klik i dowiesz się więcej).
A tu dorzucam Wam zadanie dla dzieci – świetny pomysł na wyjście na dwór w celu poszukiwań: KARTA PRACY 🙂
 
Źródło: www.bookcity.pl/bigcovers/9/4/7/6/9781408309476.jpg
🐞 „Bugs! Bugs! Bugs!” – B. Barner.
A tutaj poznajcie ją z bliska ➡ Bugs! Bugs! Bugs! on YouTube.
 
Źródło: images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51wc1bcfIWL._SX496_BO1,204,203,200_.jpg
🐞 „I Love bugs!” – P. Sturges, ilustracje: S. Halpern.
Przeczytajcie i się przekonajcie ➡ I Love Bugs on YouTube.
 
Źródło: images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61AvlrKF-GL._SY436_BO1,204,203,200_.jpg

Większość z nas wie, że dzieci i młodzież łatwo przyswajają wiedzę poprzez różnego rodzaju rymowanki czy piosenki. 

🐞 Czy Wasi uczniowie znają już piosenkę „Finger Family”? Tak? Zatem czas na naukę… „Insect Family” – melodia znana, słowa też szybko zapadną w pamięć. Z młodszymi uczniami proponuję śpiewanie „na sucho” – zwalniamy melodię i śpiewamy wolniej.
 
 
🐞 Tym razem Matt nauczy nas najpierw nazw insektów, a następnie razem zaśpiewamy. Przy okazji nauczymy naszych uczniów wyrażeń: What do you see? oraz I see… Uwaga – będzie coraz szybciej! 🙂
 
 
 
🐞 I coś dla młodszych dzieci, w klimacie „biedronkowym” – tu akurat poznawanie bądź utrwalenie części ciała. Proponuję, by każde dziecko miało swoją biedronkę i mogło się nią bawić w trakcie śpiewania.
 
 
 
Kto nie lubi oglądać animacji? Lub nie lubił oglądać ich w dzieciństwie? Przyznać się! 😉 A tak na poważnie, to wybrałam taką, w której bohaterką jest sympatyczna gąsienica, która na swojej drodze do… spotyka… A co ja Wam będę pisać – sami zobaczcie! 🙂

 
Przed oglądaniem warto jest wprowadzić słownictwo (flashcards na pewno znajdziecie w Internecie). Po obejrzeniu filmu dzieci porządkują po kolei insekty, zaczynając od gąsienicy. Następnie przewijając film, możemy szybko sprawdzić, czy zapamiętały kolejność 🙂
 
Książeczka-uzupełnianka stworzona specjalnie do piosenek „What do you see?” 🙂 Przygotowałam dwie wersje – dla dzieci piszących i tych, które jeszcze pisać nie potrafią, ale na pewno potrafią rysować 🙂 Każde dziecko może taką książeczkę ozdobić, podpisać swoim imieniem. Wykorzystać można je na wiele sposobów – po nauce jednej piosenki dzieci uzupełniają książeczkę, następnie uczymy się drugiej części, uczymy się dwóch, a potem dzieci samodzielnie działają, mogą śpiewać z książeczkami, mogą uzupełniać je w trakcie słuchania i oglądania itd. Wszystko zależy od Was 🙂
 
[Aby pobrać, kliknij na grafikę z wybraną wersją / Click to download the choosen version]
 
🐞 🐞 🐞 🐞 🐞
 
Mam nadzieję, że już wkrótce zrobi się cieplej i będziecie mogli zacząć poszukiwania robaczków na szkolnych czy przedszkolnych placach 🙂 Bo… pomysły chyba się Wam przydadzą, co? 😉 Bawcie się dobrze!
 
 
A teraz biegusiem, by się trochę rozgrzać, zajrzyjcie na pozostałe blogi, które biorą udział w szóstej już edycji akcji High 5 – przybij piątkę z blogującymi anglistkami! 😉 Znajdziecie tam niesamowitą ilość marcowych i „miszmaszowych” pomysłów i inspiracji! 
 
 
🐞Pomysły przy tablicy – Miszmasz z 5 rodzajami zwierząt
🐞Małe-Duże – W marcu jak w garncu
🐞Edyta Pikulska5 pomysłów na kodowanie
🐞Easy Teaching Ideas – 5x zagraj w zielone
 
P.S. Nie zapomnijcie o podawaniu źródła, jeśli udostępniacie np. zdjęcia z materiałami. Docenicie autorów i ich pracę – uwierzcie, że to dodaje motywacji do dalszej pracy! 😉 O akcji High 5 – przybij piątkę i podaj źródło, kto do niej dołączył i co o tym sądzi, poczytać możecie TUTAJ.
 
Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku.
 

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Może Ci się spodobać:

Ten post ma 26 komentarzy

  1. Ach te insekty – takie małe stworki a dają tyle możliwości! Dzieciaki uwielbiają temat 'minibeasts' a pomysły i materiały, które zawarłaś we wpisie jeszcze bardziej uatrakcyjnią ten temat. Konieczni muszę zajrzeć do pozostałych książeczek o insektach, bo nigdy wcześniej nie miałam okazji.

  2. Super pomysły Kasia! 😀 na pewno przygotuję sobie Twoje karty na wiosenne lekcje z przedszkolakami 😀

  3. Super pomysły, na pewno umilą pracę z tematem insektów 🙂

  4. Movement cards są prześliczne, a pomysł z wykonywaniem czynności na pewno wcielę na zajęcia! Masz rację, to bardzo fajnie jak nauczyciel bierze udział wraz z dziećmi w grach i zabawach. Frajda obustronna gwarantowana!

  5. Post jak szyty na miarę dla mnie <3 piękne grafiki i inspirujące pomysły – biorę wszystko dla swoich dzieciaków.

  6. Lubię ten temat, bo wprowadza klimat wiosenny �� Chętnie przeczytam recenzje tych książeczek, jak wpadną w Twoje ręce ��

  7. Zawsze do tego zachęcam. Po pierwsze: dzieci czują się pewniej i widzą, że mogą Ci zaufać. Po drugie: Ty możesz przypomnieć sobie chwile dzieciństwa 🙂 Ja czasem czytam coś z karty i wykonuję zupełnie inne polecenie, a dzieci mnie poprawiają – czują się wtedy ważne 🙂

  8. Świetne materiały! Aż zatęskniłam do wiosny 😉 Z takimi robaczkami zajęcia na pewno zrobią furorę 😉

  9. Nie ma to jak porządna dawka materiałów z robalami 😉 Na wiosnę będzie w sam raz 😀

  10. Wspaniały kompleksowy post! Dziękuję, zwłaszcza za movement cards 🙂

Dodaj komentarz

Close Menu